Marca inregistrata iti protejeaza afacerea

Vineri, 15 Iunie 2007

 

Cum reusesti sa pastrezi identitatea de marca intacta?

Existenta unui S.R.L. (Societate cu Raspundere Limitata) "X" nu este acelasi lucru cu dreptul de proprietate asupra marcii cu numele "X". Atestarea proprietatii asupra unei marci este data de un certificat de inregistrare acordat de catre Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM). O marca se poate proteja la nivel national sau international, blocand o singura clasa (domeniu de activitate) sau blocand mai multe clase, cum ar fi: industria alimentara, constructii, imbracaminte, etc. Firmele puternice, care se respecta si tin la identitatea marcii lor, blocheaza toate clasele. De aceea, cine va dori sa produca masini de cusut sub brandul Coca-Cola, va avea mari probleme de ordin legal.

Ce poate fi inregistrat/considerat drept marca inregistrata: un nume, un simbol?

Marca inregistrata poate fi: un nume (marca verbala), un semn grafic (marca figurativa) sau o combinatie a acestora. Mai mult, se poate inregistra forma tridimensionala a unui produs sau a unui ambalaj (marca tridimensionala).

Ce putem proteja, din punct de vedere al marcii?

Inregistrand o marca, blochezi practic posibilitatea ca alte firme sa comunice cu un nume, slogan sau logotip similar sau identic cu al tau. De asemenea, eviti pierderea dreptului de a folosi un nume, un slogan sau un logotip in favoarea unei companii care a inregistrat ca marci respectivele cuvinte, propozitii sau desene. In Romania pot exista 100 de S.R.L.-uri cu numele "Y", dar numai unul dintre ele poate sa detina marca inregistrata pe o anumita clasa si sa le interzica celorlalti sa comunice folosind acest nume "Y".

Exista anumite reguli pentru ca un „bun" al unei firme sa poata fi inregistrat drept marca?

Ma opresc doar la cateva dintre regulile pe care o marca trebuie sa le indeplineasca pentru a putea fi inregistrata. Astfel, nu se pot inregistra marcile care: sunt compuse doar din cuvinte comune, intrate in limbajul curent; sunt identice sau similare cu alte marci inregistrate; folosesc numele propriu sau imaginea unor persoane publice, fara acordul acestora, sau cele care induc consumatorii in eroare cu privire la provenienta lor geografica.

Ce se intampla daca numele marcii este unul comun? Acesta mai poate deveni o marca inregistrata?

Desi exista firme cu nume comune, generice, spre exemplu: Vulcanizare S.R.L., Croitorie S.R.L., acestea nu vor putea fi inregistrate niciodata la OSIM. Un nume existent in dictionar, care denumeste o categorie, nu poate fi inregistrat ca marca. De aceea nu exista pe piata marcile "Suc" sau "Ciocolata".

Care sunt mijloacele prin care reusim sa cream o marca puternica pentru afacerea noastra?

O marca puternica este aceea care se bucura de o reputatie buna pe piata. Pentru asta, in afara de servicii sau produse de calitate, este nevoie de un proces de branding coerent. Numele, sloganul si logotipul unei afaceri contribuie la crearea unei perceptii favorabile, la recunoasterea si asocierea identitatii companiei cu obiectul ei de activitate si cu beneficiile pe care respectiva marca le ofera clientilor ei.

Spune-ti parerea

Regenerare cod
Copyright © 2001-2021, iMedia Plus Group. Toate drepturile rezervate. Contact | Termeni si conditii