Abilitatile unui manager eficient

Joi, 15 Februarie 2007

Cred ca eficienta si eficacitatea muncii unui manager porneste de la autocunoastere, initiativa si curaj in identificarea si depasirea problemelor care-l afecteaza in mod direct in viata personala si cea profesionala si apoi se completeaza cu abilitatile manageriale specifice activitatii de conducere a unei afaceri.

Eficienta inseamna obtinerea unor efecte mai mari decat eforturile depuse.

Eficacitatea unui manager este data de masura in care el reuseste sa faca „ceea ce trebuie sa faca”.

Dar ce trebuie sa faca un manager?

Un manager trebuie sa stabileasca obiective clare si planuri de actiune pentru realizarea acestora la termene prestabilite, trebuie sa dimensioneze si sa aloce resurse, sa organizeze si sa coordoneze activitati diverse, sa formeze si sa mentina echipe de lucru, sa controleze si sa evalueze permanent rezultatele inregistrate si sa gaseasca solutii pentru eficientizarea acestora.

Care sunt abilitatile necesare unui manager?

In primul rand, un manager trebuie sa comunice si sa relationeze usor cu cei din jurul lui, trebuie sa stabileasca prioritati si sa gestioneze corect resursele de care dispune, inclusiv timpul.

Apoi trebuie sa-si dezvolte in permanenta abilitatile specifice functiei de management si anume: abilitatile de analiza, planificare si control al activitatilor si performantelor specifice.

Un manager, indiferent de pozitia manageriala pe care o are si de departamentul in care activeaza, trebuie sa aiba o viziune de ansamblu si sa inteleaga relatiile de interdependenta dintre diverse activitati ale firmei si sa identifice punctele tari si punctele slabe din mediul intern al firmei.

De asemenea, orice manager trebuie sa se informeze si sa cunoasca care este evolutia generala a mediului de afaceri si a domeniului in care activeaza si sa sesizeze principalele oportunitati si riscuri care pot sa apara din mediul extern al firmei.

Principala dificultate cu care se confrunta managerii o constituie lipsa de experienta privind planificarea activitatii si definirea unor obiective clare, respectand regula SMART.

Obiectivele SMART inseamna sa stii ce vrei sa obtii la un termen prestabilit.
S – specifice activitatii: adica cifra de afaceri, imagine pe piata, calitate etc.
M – masurabile: orice obiectiv trebuie sa fie cuantificabil si controlabil.
A – adevarate: exista resurse si obiectivele propuse sunt posibil de realizat.
R – relevante: sunt importante si semnificative pentru bunul mers al afacerii.
T - timp: obiectivele trebuie realizate pana la un anumit termen.

Regula obiectivelor SMART se aplica la nivelul intregului sistem de obiective al firmei:
- pentru obiectivele strategice, care urmaresc dezvoltarea firmei pe termen mediu si scurt,
- pentru obiectivele specifice la nivel de departament si care se dezvolta tinand cont de obiectivele generale ale firmei,
- pentru obiectivele individuale ale fiecarei persoane care se armonizeaza cu obiectivele de grup.

Articol realizat de Anda Racsa,
Trainer si Consultant, ABC Training Consulting

Pareri (1)

  • gabriel ionovici / Sambata, 26 Noiembrie 2011, ora 15:58
    cat se poate de adevarat dar si foarte vag .Cele explicate mai sus sant doar un nasture de la costumul de manager...

Spune-ti parerea

Regenerare cod
Copyright © 2001-2020, iMedia Plus Group. Toate drepturile rezervate. Contact | Termeni si conditii